.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد؛
آیین تقدیر از خانواده‌ها و کارکنان ناوگروه ۸۶ در مازندران
آیین تقدیر از خانواده‌ها و کارکنان ناوگروه ۸۶ در مازندران

شمال نیوز: آیین تقدیر از خانواده ها و کارکنان اعزامی به ماموریت ناوگروه ۸۶ با حضور مسئولان و دانشجویان در دانشگاه حضرت امام خمینی (ره) دریایی نوشهر برگزار شد.

 

به گزارش شمال نیوز، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر عصر سه شنبه در آئین تجلیل از خانواده‌ها و کارکنان اعزامی به ناوگروه ۸۶ ضمن خیرمقدم به مهمانان افزود: دریادلان با ایثار و اقتدار، توانمندی ایرانیان را با عزت به رخ جهانیان کشاندند.

 

وی با عنوان اینکه دانشگاه دریایی مهد پرورش افسران در همه حوزه‌ها است، افزود: دانشجویان در عرصه‌های مختلف در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و جای جای آب‌های اقیانوس منطقه مأموریت همکاران ما به شمار می‌رود.

 

وی با اظهار اینکه مأموریت ارزشمند برای اولین بار در تاریخ ایران زمین به دست جوانان برومند فارغ التحصیل دانشگاه رقم خورد، افزود: هشت ماه ایثار و از خودگذشتگی یادآور ازخودگذشتگی سوم خرداد و حماسه آزادسازی خرمشهر است.

 

دریدار شفقت با تقدیر از خانواده‌های همکاران خود در ناوگروه ۸۶ افزود: خانواده‌ها سهم بزرگی را در کسب افتخار ناوگروه دارند زیرا شرایط مناسبی برای همکاران ایجاد کردند تا هشت ماه از سال در محیط متلاطم دریاها و اقیانوس‌ها افتخار آفرینی کنند.

 

فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی نوشهر با بیان اینکه این مأموریت خطیر با ناوشکن تمام ایرانی به ثمر رسیده است، گفت: این مأموریت اقتدار و عزت ایران اسلامی را به نمایش گذاشته است

 

 جانشین نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروی دریایی با ناوگروه ۸۶ وارد حیات خلوت امریکا شد و توانمندی ایران اسلامی را به اثبات  کرده است .

امیر حوزه علی کاویانی افزود: ۱۲ سال پیش یک کارشناس آمریکایی نظریه داد که نمی‌توانیم واردحریم آمریکا شویم، کارمان را شروع کردیم ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی در رزمایشی شرکت کرده است.

 

وی گفت: در مأموریت ناوگروه ۸۶ وارد حیاط خلوت آمریکا شدیم و از پنج تنگه راهبردی و از اقیانوس ناآرام، آرام گذشتیم، افزود: این دریانوردی را با همت و اراده کارکنان انجام دادیم و اقتدار نظام را به اثبات رسانید.

 

وی گفت: به دشمنان ثابت کردیم که توانمندی در سطوح مدیریتی در نیروی دریایی بسیار بالا است و جوانان با اراده وهمت بالا این مأموریت را انجام دادند.

 

جانشین فرمانده نیروی دریایی با عنوان اینکه اثبات توانمندی تجهیزات بومی نظیر ناوشکن دنا، جماران، زیردریایی فاتح و غدیر و غیره از دیگر اهداف بوده است، افزود: اثبات تجهیزات داخلی و تاب آوری برابر تحریم از دیگر اهداف مأموریت ناوگروه بوده و این تجهیزات با کمک کارشناسان و در وزارت دفاع ایران احداث شده است.

 

وی با بیان اینکه در این مأموریت پوشالی بودن قدرت آمریکایی‌ها را به جهانیان نشان دادیم، گفت: آمریکا جرأت نزدیک شدن به این ناوگروه را نداشت و این نشان می‌دهد که دریا مهم است و ایران در منطقه مهم و کریدور شمال و جنوب واقع شده است.

 

دریادار لطیفی نگاه به توسعه دریامحور و اقتصاد دریا را امری مهم دانست و از برنامه ریزان خواست تا نگاه ویژه ای به دریا داشته باشند زیرا اشتغال زایی در دریا اهمیت زیادی دارد و سفر ناوگروه مساحت ژئوپلتیکی ایران را تا دریاهای آزاد گسترش داده است.

 

وی گفت: امروز نیروی دریایی در کنار نیروی دریایی سپاه در دریای سرخ به صورت مداوم حضور دارد و این اهمیت قدرت دریایی را نشان می‌دهد.

 

دریادار کاویانی با تاکید بر ضرورت توجه به دریا گفت: همه مؤلفه‌های قدرت را در جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی و رهبری فرمانده کل قوا در اختیار داریم.

 

استاندار مازندران دراین مراسم گفت:

اقتدار ایران با ماموریت ناوگروه ته است سید محمود حسینی پوراظهار داشت: مأموریت ناوگروه بسیار مهم و حساس به شمار می‌رود و نیروی دریایی در اوج تدبیر مدبرانه توانست اقتدار جمهوری اسلامی را بالا برد.

 

وی با گرامیداشت یاد وخاطره حضرت امام راحل گفت نیروی دریایی جزو چند نیروی دریایی مقتدر جهان است و ایران اسلامی به حرکت عظیم نیروی دریایی افتخار می‌کند.

 

استاندار مازندران با اظهار اینکه غیورمردان جمهوری اسلامی پرچم ایران اسلامی را در اقصی نقاط جهان برافراشته کرده است، افزود: این عملیات باید در تاریخ جمهوری اسلامی بزرگ شمرده شود زیرا توانست اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در پیشگیری ازتحرکات دشمن به نمایش گذارد.

 

حسینی پور تصریح کرد: عملیات ناوگروه در پیشگیری از تهاجمات دشمن نقش فراوانی دارد و تصور دشمن این بود که می‌تواند در جریان عملیات تحرکاتی را انجام دهند که نقش برآب شد.

 

استاندار مازندران گفت: نخبگان نیروی دریایی با طراحی مأموریت، کارشناسان ارشد دنیا را متحیر کرده اند و این فرزندان در دانشگاه‌های ایران اسلامی تحصیل کرده اند.

 

وی با عنوان اینکه عملیات نیروی دریایی مهم و فتح المبین بوده است، گفت: ملت آزاده ایران به نیروی دریایی افتخار می‌کند.

 

در این مراسم قرار است از ۲۰ دریانورد مازندرانی حاضر در ناوگروه ۸۶ با لوح سپاس وهدایای نفیس تجلیل شدند

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.